2.10.2015

Blush Professional - Concealer Contouring


Kaunista perjantai iltaa kaikille! Kasvojen varjostus ja korostus on ollut nyt viime aikoina paljonkin pinnalla ja pääsin myös itse testailemaan tätä trendiä voidemaisilla peiteväreillä. Thebos päätti yllättää mut Blush Professional Contouring  paletilla josta löytyy 15 väriä. Näiden avulla pystyy luomaan hyvät varjostukset kasvoille ja korostamaan haluttuja kohtia. Alla olen demonstroinut kuvan muodossa mitä sävyä oon käyttänyt mihin kohtaan ja numeroinut paletin värit jotta pysytte helpommin kärryillä :) 


Vacker fredags kväll alla! Detta med contouring och highlighting har varit mycket på topp under den senaste tiden och fick också själv chansen att testa denna trend med en concealer palett. Thebos bestämde sig för att överraska mig med en Blush Professional Contouring palett som innehåller 15 nyanser. Med hjälp av paletten kan man göra fina skuggor och highlighta med de ljusare nyanserna. Nedan har jag med hjälp av bilden försökt visa vilka nyanser jag har använt och numrerat paletten så ni hålls med :) 




Jos aloitetaan heti silmien alusista niin siihen käytin kahta eri sävyä, 5:sta ja 3:sta jotka kirkastavat katseen heti. Nenään ja amorinkaaren yläpuolelle sipaisin enimmäkseen 1:stä mutta lisäsin hieman 3:sta jotta lopputuloksesta ei tulisi liian valoa heijastava. Kulmien väliin ja otsaan levitin neljää sävyä sekaisin; 3-6:sta. Päivittyneen lookin otsalle sain 12:sta ja 13:sta avulla. Poskille tein varjot sävyillä 10, 12 ja 13. Näiden alle käytin vielä sävyjä 5:sta ja 6:sta pehmittämään varjostuksia. 

Om jag börjar direkt med att berätta om området runt ögonen så använde jag mig av nyans 5 och 3 som gjorde looken uppfriskande. På näsan och ovanför amorbågen använde jag för det mesta nyans 1 men blandade in lite 3:an för att inte göra lystern för stark. Mellan brynen och på pannan valde jag 4 nyanser och blandade dem; nr 3-6. Fick en lite solbrun look skapad med hjälp av 12 och 13. Kindens contouring körde jag med 10, 12 och 13. Under dessa använde jag ännu 5:an och 6:an för att göra contouringen mjukare. 




Paletin sävyjä on helppo käyttää esimerkiksi pienellä siveltimellä. On myös hyvä käyttää kahta sivellintä jotta ei sekoita vaaleita ja tummia sävyjä keskenään :) Tässä olisi sitten lopputulos! Paletin värit sisältävät paljon pigmenttejä joten tuotetta ei tarvitse laittaa paljon. Uskon että voidemaiset paletit sopivat parhaiten heille joiden ei tarvitse ennestään peittää ihoa niin paljon. Itsellä on epäpuhdas ja rasvainen iho joten luulen että saisin parhaimman tuloksen aikaan Blush Professional Blush  paletin avulla! Koodilla blush10 saa 10% pois Blush Professional tuotteista :) Mikäli tulee kysyttävää niin kommentoikaa ihmeessä. *Tuote saatu blogin kautta ja postaus sisältää mainoslinkkejä.


Palettens nyanser är lätta att använda med hjälp av en mindre pensel. Rekommenderar också att använda två olika penslar. En för ljusare och en för mörkare nyanser för att undvika att dem blandas för mycket ihop :) Här är då resultatet! Palettens färger innehåller mycket pigment så man behöver inte använda mycket åt gången. Tror att dessa concealer paletter passar bäst på dem som har bra hy och inte behöver täcka så mycket innan. Själv har jag en oren och fet hy så därmed är jag säker att jag skulle nå bästa resultatet med hjälp av Blush Professional Blush paletten! Med koden blush10 får du 10% rabatt på Blush Professional produkterna :) Om ni har några frågor så får ni gärna kommentera. *Fått produkten via bloggen samt inlägget innehåller reklamlänkar.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

So you have finally found me, tell me what's up? :) Thanks for your comment!! Besos :)