29.7.2009

Housekeeping

















Eilen ku tulin himaan stadireissun jälkeen, päätin et nyt on pakko siivota täällä kämpässä. Nii siis asun 2 tytön kaa ja tää kämppä näytti aika rähjäseltä. Keittiössä oli kauheena muruja, pinttynyttä likaa ja läikkiä. Vessan kunnosta ei ees voi puhua. No mut anyway mä sit siivosin keittiön, vessan ja mun huoneen. Täytyy kyl sanoo et ihanaa ku täällä pystyy taas oleen.

Tuntuu etten oo ollenkaa ehtiny olla koneella bloggaamassa mut nyt oon. Heräsin tunti sit ja nyt vedän aamiaista. Pitäis sit laittautuu ja lähtee stadiin kattoon kenkiä, vaatteita jne.



Igår när jag kom hem från stan, bestämde jag mig att nu måste det städas här i lägenheten. Aa, asså jag bor med 2 flickor och vår lägenhet såg igår helt hemsk ut. I köket hittade man smulor, smuts, och fläckar. Och på tal om toaletten... Usch! Men iaf, jag städade då köket, toaletten och mitt rum. Måste nog säga att det känns underbart att man kan igen vara här med gott samvete.



Känns som om jag inte alls har hunnit blogga men nu är jag här. Vaknade för typ en timme sedan och nu äter jag frukost. Borde sedan fixa mig och dra till stan och kolla lite skor, kläder osv.






Näytin eilen päivällä tältä
Såg igår ut såhär på dagen



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

So you have finally found me, tell me what's up? :) Thanks for your comment!! Besos :)